Világszerte 926 600 járművet adott át ügyfeleinek 2024 folyamán a Škoda Auto
A Škoda Auto 2024-ben erős teljesítményt mutatott az értékesítések terén: világszerte 926 600 járművet szállított ki ügyfeleinek, ami 6,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest a rendkívül változékony piaci környezet ellenére. A vállalat legnagyobb piaca továbbra is Németország maradt, ahol 187 100 járművet adtak át. Ez 29 200 járművel több, mint 2023-ban. Jelentős abszolút növekedést ért el Törökországban (8 600), az Egyesült Királyságban (8 400), Lengyelországban (7 500) és Spanyolországban (6 200). A megújult Octavia megőrizte a Škoda 215 700 (+12,4%) eladott járművel továbbra is a Škoda legkelendőbb modellje. A növekvő verseny és a teljesen elektromos járművek iránti kereslet iparági szintű visszaesése ellenére az Enyaq sorozat nagy érdeklődést váltott ki az ügyfelek körében. A Škoda folytatta a globális bemutatóterem-hálózatának megújítását az új vállalati arculat szerint, és eddig több mint 230 márkakereskedést alakított át. A 2025-ös év kezdetén a márka eddig legmodernebb és legátfogóbb, 12 modellsorozatot felölelő termékkínálatával készül a további növekedésre. A kínálat része a teljesen elektromos és kedvező árú Elroq SUV, az új, népszerű Enyaq, valamint a Kylaq kompakt SUV, amely az indiai piacon ösztönzi majd az értékesítéseket.Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „Izgalmas látni a pozitív ügyfélreakciót, amely a változékony piaci környezet ellenére 2024-ben az eladások növekedését eredményezte. Hálás vagyok a Škoda csapat minden tagjának, akik az új és megújított modellek bevezetésével sikeressé tették márkánkat, valamint a hétköznapi felfedezőknek és családjaiknak, akik ezeket az járműveket választották mindennapi társaiknak. Erős teljesítményünk a kulcsfontosságú európai piacokon a kiemelkedő formatervezésnek, valamint a fejlett biztonsági és egyéb funkcióknak köszönhető amellett, hogy minden modellünk egy kicsit többet nyújt. Az említett előnyök mögött az a stratégiánk áll, hogy ebben az átmeneti időszakban ügyfeleink számára széles hajtáslánc-választékot kínálunk: benzines és dízelmotorokat, lágy és hálózatról tölthető hibrideket, valamint tisztán elektromos modelleket. A 2024-es kiszállításaink sikereivel a legjobb alapokat teremtettük meg a 2025-ös kihívásokhoz, és készen állunk a nemzetközi terjeszkedésünk következő fázisára Indiában, az ASEAN térségben és a Közel-Keleten. Közeledve a 130 éves jubileumunkhoz, biztosak lehetünk benne, hogy a Škoda Auto jó úton jár.”Martin Jahn, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja hozzátette: „2024-ben 6,9%-os növekedést értünk el a globális szállítások terén az előző évhez képest, ami nagyrészt a kibővített és frissített portfóliónknak köszönhető. Különösen jól teljesítettünk kulcspiacainkon Nyugat- és Kelet-Európában. A modellkínálatunkat tekintve a megújult Octavia, valamint az új generációs Superb és Kodiaq is jelentős növekedést generált. A teljesen elektromos Enyaq család 2024-ben is folytatta sikeres útját, közel 80 000 kiszállítással világszerte, és több európai piacon is vezető helyet szerzett az elektromos jármű forgalomba helyezések terén. Továbbá az év végéig több mint 20 000 megrendelés érkezett az új elektromos kompakt SUV-unkra, az Elroq-ra. Az ügyfélélmény optimalizálása terén sokat dolgoztunk a MyŠkoda alkalmazás fejlesztésén és digitális szolgáltatásaink, például a Pay to Park és a Pay to Fuel további bővítésén. Folytatódott a globális bemutatóterem-hálózatunk megújítása az új vállalati arculatunk szerint, és eddig több mint 230 márkakereskedést alakítottunk át.”Holger Peters, a Škoda Auto igazgatótanácsának pénzügyi, informatikai és jogi ügyekért felelős tagja szerint: „A járműveink iránti folyamatos magas kereslet pénzügyi stabilitásunk alapja, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat jövőjébe fektessünk és hosszú távon is megőrizzük versenyképességünket. Elsődleges célunk a hatékonyság és a termelékenység további növelése, valamint a Next Level Efficiency+ programunk sikeres végrehajtása. Ez a megközelítés elengedhetetlen a jelenlegi feladatok és az előttünk álló kihívások - például az idén tovább szigorodó európai kibocsátási díjak - kezeléséhez. Folytatjuk a szoros együttműködést a Volkswagen Csoporttal, és maximálisan kihasználjuk a Brand Group Core-ral a szinergiák nyújtotta lehetőségeket.”Erős növekedés Nyugat- és Kelet-Európában és az Enyaq sikereA Škoda 2024-es eredményeit nagyrészt az európai kiszállítások növekedése hajtotta, ahol a márka megőrizte helyét a negyedik legkeresettebb járműgyártóként. Németország vezette a sort 187 100 jármű kiszállításával (+18,5%), ami a legnagyobb abszolút növekedést jelentette (+29 200 jármű), ezt követték az erős eladási számok Törökországban (42 200; +25,7%), az Egyesült Királyságban (78 700; +11,9%), Lengyelországban (61 400; +13,9%) és Spanyolországban (36 300; +20,6%). Németország, Csehország (84 500) és az Egyesült Királyság továbbra is a márka legnagyobb piacai.A Škoda eladási listájának élén az Octavia állt, mint a legkelendőbb modell 215 700 kiszállított darabbal (+12,4%), amelyet a Kamiq SUV (126 000; +8,2%) és a Fabia követett, amely a legnagyobb százalékos növekedést érte el 24,1%-kal (117 100 darab). A teljesen elektromos Enyaq iránti kereslet szintén erős maradt, 79 500 darabot szállítottak ki belőle, annak ellenére, hogy növekszik a verseny és az iparágban általánosan csökken a kereslet a tisztán elektromos járművek iránt. Az Enyaq több kiemelt európai piacon is vezető pozíciót szerzett az eladásokban, és Németországban a második helyen zárt az elektromos járművek között, több mint 25 000 eladott darabbal.A magyar piacon is megőrizte népszerűségét a márka. 2024-ben 11 310 db regisztrációval a harmadik helyen végzett a legnépszerűbb autómárkák között a Škoda Magyarországon, csaknem 4%-os növekedéssel a regisztrált autók terén.Új modellek és a globális piaci jelenlét erősítése 2025-ben2025-ben kerül sor a Škoda új modelljeinek teljes körű bevezetésére. Az új Enyaq mellett, amely 2025 január elején debütált, hamarosan megkezdődik a stratégiai szempontból kiemelten fontos, teljesen elektromos Elroq kompakt SUV gyártása. A Škoda elektromos portfóliójának legújabb tagja kiváló ár-érték arányt kínál, a kiválasztott európai piacokon 33 000 euró körüli indulóárral. A Škoda indiai terjeszkedésének kulcsfontosságú mérföldköve az új Kylaq kompakt SUV bevezetése, amelyet helyben fejlesztettek és gyártottak az indiai piac számára. A Kylaq a Škoda első modellje a rendkívül népszerű 4 méter alatti szegmensben, amely az indiai járműeladások közel 50%-át teszi ki.A Škoda emellett hamarosan megkezdi a járművek összeszerelését a vadonatúj vietnámi üzemében. A kezdeti gyártás a Kushaqra, majd a Slavia-ra összpontosul, kihasználva a szinergiákat az indiai gyártási hálózattal. Az értékesítés más piacokon is egyre nagyobb lendületet kap, például Kazahsztánban, ahol a Škoda több mint 1 400 járművet adott el tavaly, miután visszatért a piacra.Globális járműszállítások 2024-ben kiválasztott értékesítési régiók szerint
![Skoda](https://www.autotrade91kft.hu/hirek/vilagszerte-926-600-jarmuvet-adott-at-ugyfeleinek-2024-folyaman-a-skoda-auto/@@poi.imageproxy/32a3923f2c424e27b321b7fe456d6764/810a7799-2b2a-4791-9beb-6de53368dde0.jpeg/news)
Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.